“Les Últimes Mitges”, la primera col·lecció del dissenyador de Fontanars dels Alforins, Pau Ribera, que causa sensació

Fontanars dels Alforins sol presumir de la seua privilegiada ubicació al cor de les Terres dels Alforins, envoltada de paisatges vinícoles de pel·lícula. Però ara també podria destacar per ser el bressol d’un dels dissenyadors amb més projecció de la zona.

Pau Ribera és un jove dissenyador local que acaba de presentar la seua primera col·lecció de costura, “Les Últimes Mitges”. I ho fa des de les seues arrels, els camps d’oliva que l’han acompanyat des de la infantesa.

La col·lecció, què és alhora el seu treball de final de grau a l’Escola Superior de Disseny de València (EASD), es compon de tres looks que rendeixen homenatge al seu origen humil i a les vivències dels seus avantpassats, reimaginant-les i enaltint-les. I, amb això, a través de la seua particular visió i el savoir-faire de la costura.

Pau acaba de presentar aquests tres dissenys a través del seu compte @pauriberapauribera a la xarxa social Instagram. Amb fotografies realitzades per Mario Parrilla (@pharrilla), ha causat tota una sensació a la població alhora que satisfacció per la seua qualitat artística i posada en escena. Amb dissenys inspirats en la indumentària dels mitgers i les escenes típiques del camp elevades cap a l’elegància i polint fins a l’últim detall. 

Amb models també de Fontanars dels Alforins (Tonet, Marina i Carmen) envoltats en sedes, brodats, espart. Tot això entre camps d’oliveres, com si anaren de camí cap a un elegant ball. Les tonalitats (verds oliva, bordeus, grocs…) i textures remeten al món de la recol·lecció de l’oliva: des de la terra fins a l’oli, com els llençols que rodegen l’arbre abans de la collita. 

Un context real

La col·lecció està basada en les vivències que comptaven els seus avis com a mitgers. «Els meus avantpassats eren tots mitgers, és a dir, treballaven els camps de les finques senyorials, a canvi de repartir-se amb ells la meitat de les collites. Els mitgers havien de mantenir l’estatus social establert de l’època, quedant estancats sempre a la classe baixa i sense poder ascendir mai per por als senyorets, encara que pogueren, ja que temien les conseqüències”, afirma Pau. 

I, a partir d’aquest context, Pau crea un fil conductor hipotètic, on els mitgers decideixen irrompre en un ball de gala organitzat pels senyorets, amb la finalitat de reivindicar les seues arrels humils i abandonar aquest sacrificat ofici aprofitant noves oportunitats laborals que brindava l’època.

Amb aquesta col·lecció el dissenyador ret el seu particular homenatge també a la seua terra, Fontanars dels Alforins, i projecta, més enllà de la tradició vinícola que caracteritza aquesta zona, una altra de les maneres de vida que van marcar una generació ja (quasi) extingida: els mitgers.

Compartir:

Facebook
X / Twitter
LinkedIn
WhatsApp